Svar på frågestunden...

Har varit heeeeelt lost från min blogg i en hel vecka nu! Men ska försöka komma upp på benen igen och blogga som förr :) Befinner mig i Göteborg just nu och har the time of my life! :D
Älskar att ungås med mina underbara vänner här. De händer verkligen alldeles för sällan...
Här kommer iaf svaren på min frågestund! TACK till alla som orkat fråga mig så himla mkt frågor :D

Resor/Stockholm

Trivs du i Stockholm?
JAA! Jag trivs som fisken i havet....Ne som handen i handsken eller kanske som ketchupen på makaronerna...
Haha ne men jag har faktiskt aldrig trivts så himla bra i hela mitt liv.
Även om majoriteten av alla mina underbara vänner bor i Göteborg, så har jag en mkt finfin bästavän här som jag träffar nästan varje dag.
Stockholm de är de allt händer. De är där alla ska bo för att trivas haha.
Men de känns ändå väldigt skönt att kunna lämna stan och träffa pappa i Nybro ibland.
Komma bort från stöket liksom ;)

Vart gillar du att hänga i Stockholm?
Jaa, jag är ju helt TOTALT förälskad i Globen! Den lugnaste platsen i heeeela stan!
På våren/sommaren älskar jag också Gamla stan.
Sitta på bryggan med en milkeskake i handen och bara "Skratta mot solen och le mot vinden" som pappa (Geir) alltid säger :)

Gillar du att resa? Har du något drömresemål?
Vem älskar inte att komma ifrån Sverige och att faktiskt uppleva att de finns fler länder i världen?
Har nog inte direkt något drömresemål... Jag älskar Italien och speciellt Rom.
Jag är såå facinerad av den staden. Jag har varit där 3 gånger men att åka dit och kolla på samma saker igen, de kan jag göra för resten av mitt liv.
Jag har faktiskt tänkt att köpa en lägenhet där när jag blir äldre och bo där över sommrarna :)

Om man vill "råka" stöta på dig på stan någon dag. Vart ska man befinna sig?
Jag tror att Globen är en bra start, annars kan du alltid följa min blogg och kolla vilken spelning jag ska på och träffa mig där ist ;)

Vart i Stockholm bor du?
Jag bor vid Gullmansplan :) 9 minuter från T-centralen.

 

Smink/Hår/Mode

Vart får du din modeinsperation ifrån? :)
Hmm...mina egna tankar. Jag älskar folk som vågar stå för vilka dom är.
Att kanske ha en gul tröja, rosa byxor, blå halsduk och gröna skor och våga visa upp de på stan.
Varför inte? Jag tycker de är fettcoolt. Varför inte se ut precis som man vill?
Jag följer ingen annans stil.
Dock kan jag te.x se andra som har vissa kläder och tänka shit den skulle verkligen passa till min kavaj.
Men inspration får jag från min egna kreativitet :)

Var har du köpt tröjan/linnet med glasögon påååå? ;)
Gina tricot förra året :)

Hur kom du på idén att raka av dig håret?
Haha jadu...? Jag hatar hår, samtidigt som jag verkligen älskar det.
Kanske är så att jag hatar mitt egna bara ;)
Jag har så himla lockigt hår i vanliga fall, jag hatar att stå och fixa med de i 4 timmar varje dag.
Med denna frisyren fixar jag det en gång sen är det klart! ASFETT :D

Hörde att du hade haft en emoperiod Bild? ;)  Har du någongång haft en fjortisperiod?
Haha ne inte direkt på de sättet.
Men jag blekte faktiskt håret blont på sommarlovet innan jag skulle börja gynasiet.
Då kan man nog säga att jag hade min fjortisperiod. Jag hade väldigt mkt smink och lite så.
Haha här har ni en bild. Haha mina ögon aså :)
Ser ut som en anka, tycker faktiskt att bilden är lite gullig. Ser ni att det är jag?

Vad har du för skönhetstips?
Försök att se allt som något positivt. Även om de är en väldigt negativ sak.
Lev livet som du själv vill och va precis så lycklig som du själv vill vara.
Typ le mycket. De låter säkert helt crazy. Men när jag hade som sämst självkänsla.
Kollade alltid mig i speglen och ist för att säga allt jag ville ändra på, så sa jag allt jag var nöjd med.
Jag älskar t.ex mina bruna ögon, jag älskar min rumpa, jag älskar mina smala handleder, jag älskar mitt hår.
De gjorde att jag blev mer och mer positiv och nu är jag en otroligt lycklig männsika.
Mitt bästa skönhetstips är att man ska tro på sig själv, de kommer man långt med, tro mig! :)

Va använder du för smink?
Jag använder ALLT man kan tror jag ;D
Foundation (De står att den ska hålla i 24 timmar...gör den inte men den är fettbra iaf)
Foundation (En till dreamcream, älskar den, det bästa som finns+ att den är galet billig också)
Concealer (Måste ha, mina mörkar ringar under ögonen...blir galen)
Rouge (Har ganska mkt, för jag vill att kinderna ska se smalare ut)
Kajal (De blir mer djup i ögonen med en svart kajal)
Mascara ( Vikigt som fasen. Aldrig utan mascara)
Läppglans (Konstigt nog så pratar jag mkt mer om jag har läppglans, känner mig mer säker med de typ)
Sen är jag klar att gå YAY! :D

Vilket är ditt favorit klädesplagg ?
Jag älskar allt som har nitar på sig :D Jag blir helt galen. Svart ska det vara också.
Jag är faktiskt inte en dyster männsika som folk tror för jag använder svarta kläder hela tiden.
Min favoritfärg är faktiskt lila...Men inte på kläder!
Men inget går upp mot att köpa ett par helt nya underbara skor :)

Kan man få se en bild på dig med långt hår? (Om du har någon, kan fortfarande inte fatta att du vågade raka av allt nästan)
Haha jo visst här är en bild :) Erkänn att jag passar 19359823 gånger bättre i kort hår?! ;)



Hur får du ditt hår att bli så jeeevla vackert?
Ååå alla hårfrågor :D
Jag plattar det och tupperar det sen sprejar i med hårsprej, klart! :D

Vilken hårfärg och frisyr tycker du själv att du passar bäst i?
Den jag har just nu! Helt rakad på sidorna, bakåt och massa tuperat.
Jag kan faktiskt berätta att jag aldrig fått så mkt komplimanger över mitt hår, som jag får nu.
Haha mammas eller Lis kommentarer när man går på stan "Gud va alla kollar på dig"
Har ALDRIG haft en frisyr såhär länge innan. Och stanna de gör den, vill inte att folk ska sluta att glo på mig haha.

Kärlek/Känslor

Skulle du säga att du är en "singeltjej" eller en "relationstjej"?
Hmm.... De är faktiskt en väldigt svår fråga..
Jag älskar att känna mig riktigt älskad av någon..Att ha någon vid sin sida som lyssnar och bryr sig.
Men att vara singel är väldigt skönt de med för då kan man göra precis vad man vill utan att behöva anpassa sig efter vad den andra tycker.

Vem var din första stora kärlek?
Oj :o Aså på riktigt så var det nog Jesper. Jag var tsm med honom när jag gick i 8-9 om jag inte minns helt fel...
Gud de är så himla länge sen. Men han var nog min första stora kärlek.
Haha ja eftersom jag bara haft 2 seriösa förhållanden så ;)

Är det sant att du varit förlovad? Hur kom det sig?
Yes, det stämmer bra :)
Hur det kom sig? Jadu...Vi älskade verkligen varandra och ville visa att vi ville ta vårt förhållande till nästa steg, så vi förlovade oss på nyårsafton 08.
Jag skulle egentligen följt med hans familj till Egypten över jul och nyår förra året och fira våran 2 åriga förlovning, men eftersom Alex gjorde slut med mig i september så blev det som de blev helt enkelt...

Saknar du aldrig Alexander? Hur tog det slut mellan er?
Jo, klart att jag saknar honom! Han blev en sån stor del av mig.
Eller kanske inte just honom, men att ha någon att dela sitt liv med.
Han hjälpte mig verkligen när jag behövde någon att prata med eller vara med.
Han är en riktigt fin kille, de är han verkligen.
Hans nya flickvän Hannah ska verkligen vara lycklig att hon har honom.
Hon får aldrig göra samma misstag jag gjorde...
Jag valde att lägga ner mer tid på Erik och spelningar än på vårat förhållande, och tillslut orkade inte Alex med det mer...
Den vanligaste meningen jag hörde han säga sista tiden av vårt förhållande var
"Du kan inte både ha kakan och äta den"
Jag lyssnade aldrig...Men nu fattar jag verkligen vad han menade, eftersom de har hänt mig själv flera gånger nu...

Du är sjukt snygg!! Jag antar att alla killar var kära i dig när du gick i skolan.. eller??
Haha..!
Jag blev tyvärr mobbad i alla mina 9 år i skolan...
Men jag vet att dom flesta bara var avunsjuka för jag vågade vara den jag är.
Men jag har blivit mkt snyggare med åren måste jag säga. Nu har jag to.m självförtroende liksom :)

Eftersom du är såå himla snygg. Tycker du inte att de är konstigt att du inte har en pojkvän?
Haha jo kanske det haha. Jag tror att killar tror att jag är så hård, men jag är en riktigt mjukis.
Riktigt känslig av mig är jag också.
Problemet är nog att jag är liksom aldrig hemma för jag är på spelningar hela tiden.
Och för de flesta killar har svårt att skilja på att älska en kändis och älska sin pojkvän.
De var ju faktiskt så att alla resor efter Erik Grönwall gjorde så mitt ex gjorde slut med mig.
Därför försöker jag hitta någon som är lika intresserad av spelningar som jag själv. De hade blivit mkt lättare då.

Vilken typ av killar faller du för?
Killar som är sig själva. Jag bryr mig inte så mkt om utseendet.
Insidan är den som räknas, och de är insidan som gör utsidan fin.
Dock är det sexigaste som finns en kille som kan spela gitarr :)

Vänner/Familj

Stämmer de är att bara har vänner som du träffat genom artister? Varför?
Nja...kanske inte bara. Finns nog några som är kvar från Kalmar.
Men dom jag umgås med är såna jag lärt känna genom artister.
Mest Erik då! Men även idolerna från 2010.
Varför jag nästan bara har vänner genom artister är för de är dom som jag vet är äkta!
Aså dom accepretar mig för den jag är. (de är jävligt viktigt för mig)
Jag kan prata om ALLT med dom för dom har precis samma intresse som jag!
Jag kan prata om Olle med dom, för dom förstår mig, för dom vet hur de är själva.
De är därför de är så svårt att hitta vänner för mig...
För dom måste ha samma intresse annars skulle dom aldrig orka med mitt tjat om mina idoler hela tiden.

Hur skulle du själv beskriva dig själv som en vän?
Oj... Jag finns ALLTID där för mina vänner. Jag dömer ALDRIG någon.
Jag accepterar ALLTID personer för vilka dom är.
Jag skäms ALDRIG över mina vänner. Spelar ingen roll hur dom beter sig, för ingen kan blir värre än jag ändå ;D
Försöker att vara en så bra vän som möjligt.
Dock kan man inte planera saker med mig...Eftersom de nästan alltid dyker upp något i sista minuten...

Vem är din absolut bästa vän?
Li är tjejen som står mig närmast. Men också Micke eftersom jag känt honom i 19 år.
Sen har vi även Anna, Viccan, Sandra, Emma och även mamma då :)
Även om mamma är min mamma så är hon också min bästa vän!

Idoler

Erik eller Olle? ;)
ÅÅå va svårt!!! Men typ Erik för han betyder mer för mig, men Olle känner jag ju bättre...
Att ha som kompis och sånt att umgås med så hade jag valt Olle, för han har roligare kompisar :)
Men Erik för han betyder mkt mer för mig...

Andreas eller Daniel? :D hahaha
Andreas utan tvekan :)
Inte för att jag inte tycker om Daniel, utan för Andreas är mkt roligare+att han är bättre kompis med Olle haha ;D

Vad är det längsta du har åkt för att träffa Erik? :D
Som jag räknade ut det nu blir det 46 mil, dock så kommer jag ju åka till Tyskland snaaaart :D
Då blir det 150 mil dit haha ;)

Vad hade du för favorit i årets melodifestival? Antar att de var Danny eller Eric...?
Haha nee verkligen inte! Dannys låt är inte bra, jag diggar dansen. Saades låt är något bättre men..
The Moniker. Ingen slog hans underbara låt!
Dock älskar jag Nicke Borgs låt också :)

Vad har du för favoritprogram förutom idol?
Haha älskar att alla fattar att Idol är mitt favoprogram på teve :D
Jag älskar dokumäntärer, älskar också Cartoon Network och LA ink.
Arga snickaren. Shit va han är underbar aså :)
Men förutom idol är nog OC de bästa som finns att kolla på :D

Vad är det mellan dig och Olle? :) (Alla 18 som skrev samma fråga. Jag gjorde den till en ist)
Haha jag tror inte att du är den ända som undrar. Haha ska jag vara ärlig så vet jag inte.
Jag är en tjej som har kommit honom väldigt nära. Vi är som kompisar.
Vi kan prata om allt. De känns väldigt skönt att han finns där för mig.
Jag vet att dom flesta tror att de är något mellan mig och Olle, men jag tror inte han är intresserad, eller så har han inte tid bara.
Jag tycker om Olle jättejätte mkt och han är verkligen någon jag inte vill mista.

Vilket ögonblick i livet saknar du mest?
Oj :o Det finns så många!
Jag saknar Karlstad med Erik väldigt mkt och även Köping!
Men de jag saknar mest av allt är nog Nordstan med idolerna. Herregud vilken otroligt bra dag.
Andreas var helt underbar. Olle kände igen mig efter 5 veckor och jag hade bara träffat han en gång innan :)
Jag vet inte hur många kommentarer jag fått av andra som är avundsjuka på denna bilden...
Men en sak är säkert JAG ÄLSKAR DEN & JAG ÄLSKAR DOM!



Vad är det pinsamaste du någonsin gjort?
Jag gör inte ofta pinsamma saker, eller jag tycker inte dom är direkt pinsamma.
Men en gång när jag skulle springa fram och krama Anderas så halkade jag på golvet och slog näsan i glovet så jag började blöda näsblod. Aså verkligen BLÖDDE, de bara rann...De va inte så kul.
Andreas reaktion ska vi inte prata om...Och NE han skrattade inte!

Vad tycker du om Jay Smith? Alla knarkskandaler och de?
Oj haha jadu.. Jag tycker om Jay väldigt mkt, han är en jättesnäll och härlig kille :)
Man kan tro att han är arg och dryg, men han är verkligen inte det!
Jag bryr mig faktiskt inte direkt om hans knarkskandaler.
De är hans egna privatliv som jag inte ska sätta mig in i.
Dock tycker jag att om de händer honom något eller hans kärriär något pågrund av det, så får han faktiskt skylla sig själv.

Varför just idolerna? (Tvprogram)
Jag antar att du menar varför jag gillar just idolerna från idol.
Aså de spelar väl ingen roll vart ifrån dom blev kända?
Jag väljer inte direkt en kändis att följa för männsikan har varit med i just idol.
Idol är en väldigt stor tävlig och eftersom dom flesta söker till det så har de bara blivit så helt enkelt.
De är tusen gånger lättare att träffa dom som varit med i idol dessutom :)
Jag tycker det är väldigt svårt att ha en idol som man aldrig kan träffa...

Vem är din största idol?
Elvis Presley, vilken gud!

Vem i Idol-gänget har du mest kontakt med nu?
Haha de är ju helt klart Olle :) Men också Geir!

Vilken är den bästa spelningen med Erik? :)
Jadu...De finns så många. Den bästa spelningen är nog Linköping, hela publiken var med och sjöng och de var verkligen ös!
Köping var en väldigt bra spelning för den var till oss som följt honom så mkt under sommaren.
De var de bästa avslutet på en otroligt bra tid i mitt liv.
Eskilstuna tycker jag också om jättemkt. Erik var så underbar den dagen :) Haha de finns för många, så de går inte att välja en..

Hur vågade du tatuera in Eriks autograf på armen?
Varför inte? Han är en sån himla STOR del av mig. Jag skulle aldrig kunna leva utan honom i mitt liv.
Han har gjort så mkt för mig att de inte finns ord för det. Jag älskar honom något fruktansvärt obeskrivligt mkt!
Skulle aldrig byta ut honom mot något annat.

Varför just Olle?
Haha ska jag orka skriva ner hela storyn igen? Haha okej jag skriver den kort :)
Grejen med mig och Olle är att jag tyckte aldrig om honom i början. Tyckte han var sämst i hela tävligen om jag ska vara ärlig.
På kärlekstemat sjöng han "Free fallin" som är en av mina absoluta favolåtar. Då förstod jag äntligen vem han var.
Men jag brydde mig inte direkt iaf, jag var så fast vid Andreas och Daniel. Men i Gävle hände det någonting.
Olle började prata med mig. Jag blev ganska förvånad, eftersom Olle är en väldigt blyg kille.
Men han började prata med mig och var helt plötsligt intresserad av vem jag var. Jag tyckte såklart att de var skitkul.
Innan har de alltid bara varit Andreas och Geir som varit riktigt intresserade av att veta vem jag verkligen var.
Efter Gävle så blev min och Olles kontakt starkare och starkare och nu skulle jag aldrig kunna leva om inte han finns där vid min sida.
Därför kallar jag mig själv aldrig "ett fan av Olle" eftersom att de var han som började lägga ner tid på mig.
Olle är en helt fantstisk kille. Han är så himla snäll, han bryr sig verkligen om en och han är så himla äkta.

Vilken artist i Sverige som är under 20 år tycker du är "bäst"?
Oj...under 20 :o Inte lätt...! Men de får nog bli Ulrik Munther.
Han har sjukt stor talang. Jag diggade honom redan i minimello :)

Om du skulle fått chansen att träffa vem som helst nu, vem skulle det varit då ?
Heath Ledger. Han är en så sjukt stor idol för mig. Tyvärr dog han för snart 3 år sen.
Kommer aldrig glömma när jag fick veta att han dött... Grät nog i 4 timmar. Struntade i skolan den dan.
Satt hemma och kollade på filmer med honom. Han gjorde mig rädd för självmord..



Om du fick välja 4 personer som du fick äta middag med döda/levande vilka skulle de vara och varför?
Hmm kollar du mkt på gokväll? Haha ne men aa okej hmm..?
Jag skulle iaf först och främst valt Elvis Presley.
Varför är för min pappa lyssnade på honom och genom honom började jag lyssna.
Jag blev helt förälskad. Jag va fan i mammas mage t.om. Haha jag älskar Elvis, har alltid gjort, kommer alltid göra.
De gör ont i mig att veta att jag aldrig kommer kunna träffa någon jag lyssnat på ända sen jag inte äns var född ;)
Den andra jag skulle vilja träffa skrev jag om innan Heath Ledger. Älskar Heath <3
Tänk att när han dog var han bara 28 år gammal. Varför finns knark? Jag hatar det!
Jag förlorade en stor pusselbit i mitt liv. Ända sen första gången jag såg "10 orsaker att hata dig" har jag älskat honom.
De var typ 1999 tror jag ;) Han är så jävla underbar. Bruna ögon, man bara GAAASH!
Hans bästa roll gör han som Jokern i The dark knight.
För er som aldrig sett honom GÖR DET!
Tredje är ju självklart Justin Bieber! Älskar honom så mkt. Kommer vara en väldigt tårfylld middag haha.
Kan inte se Justin utan att gråta, hur fan ska jag kunna träffa honom då?
Jag vet inte va det är med honom, han har en sån aura runt sig som är helt otrolig.
Justin är verkligen en person som man antingen hatar eller älskar.
Sist men inte minst skulle jag haft med min farmor. Hade betytt världen för mig att få träffa henne igen.
Hon var en sån underbar männsika som jag fortfarande sörjer för...
Skulle vilja att hon skulle se den jag är idag. Även om jag har ställt till det en hel del. Så vet jag att hon skulle vara stolt över mig.

Varför tycker du om Justin Bieber?
Oj...ehm.. För att han är bäst?
Men som jag skrev innan, han har något som inte någon annan har. Han har en speciell aura runt sig som man antingen älskar eller hatar.
Han har verkligen lyckats i sitt liv. Han har kämpat som fan för att kunna bli de han vill bli. Han förtjänar de till 100%
Men de är som han säger själv "Jag skulle aldrig kunnat bli något utan dom som jag har runt omkring mig"
De stämmer verkligen. Utan stöd och hjälp i livet kommer man ingen vart.
Alla dom som är så negativa. Aså dom är bara sååå svartsjuka. Klart att man kan tycka att någon sjunger dåligt. Jag gillar inte Britney Spears precis.
Men jag snackar inte skit om henne för det. Alla killar är svartsjuka. Men vem hade inte varit de liksom.
Massa tjejer, pengar, ha en STOR kärriär framför sig. De måste vara jobbigt att jämnföra sig med Justin liksom.
Sen är Justin så jävla söt också att man smäller av.
Jag lovar, varje gång jag ser någon som får träffa Justin så gråter jag.
Han är en sån fin människa! Jag älskar honom såå mycket <3

Om du hade en enda önskning vad hade det varit?
Svårt finns mkt man önskar.
Men att fixa en återträff men idolerna från 2010, och får träffa hela gänget samtidigt igen.
Är en dröm jag bär på hela tin. Kommer aldrig få träffa t.ex Jay och Daniel samtidigt någonsin igen.
Inte för att dom var värsta bästa kompisarna, men ni förstår principen.


Bloggen

Varför började du blogga?
Hmm... Li tjatade på mig för mkt...Haha ne okej...De var nog för att se om de skulle passa mig.
Jag tror de är lättare att ha en blogg och folk kommenterar där, än att ha en fb och kommentera där.
De blir mer personligt med en blogg. Jag skriver liksom om mitt liv.
På fb driver man med allt. Inget är knappt seriöst på fb.
Man kan säga att om en blogg är som dagens nyheter så är fb som expressen. Ni fattar skillnaderna :)

Är detta din första blogg?
Nej de är min andra. Som jag är aktiv på. Jag har typ tusen bloggar.
Som jag bara skapat utan att de blivit någon av dom.
Tyvärr har jag raderat den förra..

Har du något mål med bloggen?
Haha nee inte direkt. Jag älskar att skriva.
De är verkligen jättekul att folk uppskattar de jag skriver och vill läsa det :)
Så jag antar att mitt mål med bloggen är att nå ut till alla som läser den.

Allmänt

Tror du på något övernaturligt?
Kanske ödet. Tror att de finns en mening med allt som händer.
Jag är ganska konstig ibland, för när jag t.ex väljer mellan vilka kläder jag ska ha, brukar jag tänka.
"Men om jag tar den tröjan kanske de händer. Men om jag tar den andra kanske de händer"
Så om de händer värsta braiga saken, så kan jag tacka mig själv för jag valde att t.ex ha på mig min jacka ist för inte.
För om jag inte hade haft jackan på mig, hade tiden varit helt annorlunda.
Haha visst låter de stört. Men jag har aldrig sagt att jag är normal ;)

Vilken är din favorit glass?
Haft baked - Ben & Jerrys, annars så är det nog saltlakris :)

Om du fick ha en superkraft, vilken skulle det vara då?
Jag skulle valt att ha supersnabbhet, så jag skulle kunna springa till alla spelningar som inträffar på samma dag :)

Va skulle du göra om du hade 1 dag kvar att leva?
Skulle spenderat tiden med dom personer som betyder mest för mig <3

Läskigaste åkattraktionen du har åkt?
Kanonen på liseberg... Jag hatar den! Kommer aldrig mer åka den.
Eller typ fritt fall, ogillar den med. Men måste testa att åka atmosfear ;)

Om du dricker typ O´boy. Tar du då mjölken eller pulvret först?
Jag tar alltid pulvret först, sen mjölk och rör om sen häller jag på massa pulver igen ;D

Beskriv dig själv med 3 ord?
Glädje, Tjärlek och Smärta!

Beskriv oss fans med 3 ord?
HAHA! Nu är underbara....! Som orkar med mig!
Jag är en väldigt jobbig männsika, när man väl känner mig!

Vilken är din favorit hundras?
Jag är nog den största djurhataren som finns. Haha ne okej....men jag gillar inte djur.
Men om jag får välja så skulle de bli boston terrier.
Mitt ex, syster äger två st nu, men då hade dom bara Teo och han är en riktigt energikik han.
Kan faktiskt sakna han ibland...

Vilken är din favorit läsk?
Pepsi max! Burn är också gott :)

Vilken skostorlek har du?
Mellan 35&36 :)

Vilket flicknamn tycker du är finast?
Finns många! Men på tjejer gillar jag mest Ginza och Jemillia :)
Och på killar Wiggo och Wille :)

Hur svarar du i telefon?
Hallå...? Eller Cha Cha.

Hur lång är du?
160 ca :)

Vilken är din favoritfrukt?
Banan, men gillar också sharonfrukt....för den smakar nästan som banan ;D
Ååå har ni förresten smakat Kexchoklad banan? Aså gud jag dog fan så gott :'D
Eller banan glass...omnomnomnomn!!

Harry Potter eller Twilight?
ÄLSKAR Harry Potter! Hjärta Hjärta Hjärta
Li tvingade mig dock att se den första Twilight filmen aså fyfan va dålig...Dom har fan ingen sammanhållning.
Vart är den röda tråden? För att filmen skulle bli mer underhållande satt jag och läste allt dom sa och bara skrattade.
Varför får liksom inte han Edward äta någon blodpudding? Fattade aldrig de.. :o

Storstan eller landet?
STORstad utan tvekan!

Sommar eller vinter?
Jag tycker om båda, men jag är gladare på sommaren :)

Klassisk musik eller death metal?
Får jag svara Erik Grönwall musik ist...? Haha ;D

Vem är din förebild ? :)
Min Storebror Pär!

Har du nån gång åkt ambulans?
Ne, jag har haft tur och aldrig gjort de...Va jag kommer ihåg iaf ;)
Har dock åkt polisbil! Haha inte för att de är mkt bättre ;D

Hur mycket väger du?
Jag har gått upp galet mkt i vikt på sista tiden. Mamma säger att de är för jag är lycklig, kan vara så ;)
Ska försöka att gå ner till min vanliga vikt igen. Sist jag vägde mig så vägde jag 58 kg.
Jag tycker absolut inte att jag är tjock... Dock är jag större än vad jag var förra året...Men då var jag för mager!
Då vägde jag 45-50 kg...

Vilken färg har din tandborste?
Haha den är vit. Tror jag fick den i Lund på hotellet för jag hade glömt min hemma haha ;D

Vad vill du bli ..?! :')
Jag vill jobba som journalist, eller kritiker :)

Vad gillar du mest med dig själv?
Att jag vågar stå för den jag är :)

Hur ser din framtid ut?
Det var faktiskt en sjukt bra fråga. Jag har inte en aning..
Jag hoppas på att jag kan få ta studenten snart. Så jag kan gå på högskola och kunna utbilda mig till journalist och skaffa ett bra jobb :)

Varför ska du inte ta körkort?
Haha jadu...just nu har jag inga pengar till det + att jag har inte självförtroendet nog att våga köra.
Jag har aldrig änns vågat köra 2 cm med bilen.. Jag säger som Danny:
"Haha never? Why would I?
I get to play with my phone and I never have to worrie about driving wrong or look out for crazy drivers. Justchillin"

Hur sover du? (tex på sidan eller…)
Haha nee jag kan faktiskt inte sova om de inte är på magen. Jag sover alltid på magen...Annars så somnar jag aldrig!

Är du lättväckt?
Jag har varit väldigt lättväckt. Men eftersom jag sover med öronproppar varje natt...så hör jag inget ljud längre.

Erkänn jag är bäst? :D (Anna)
Haha jaaa fast jag är ju något bättre då ;)

Vill du va min gps om jag åker ner till sthlm?:')
Anna du åker UPP till Stockholm, om du åker ner hamnar du i Skåneland ;D
Haha du borde behålla den själv, jag kan Sverige kartan utantill i huvudet ;)

När brukar du gå och lägga dig?
Nu när jag inte går i skolan så blir de nog 2-4 på natten. Men om jag skulle gått i skolan så ca 11-12 :)

Tycker du att du e cool?
HAHA vilken underbar fråga :D Jag antar att personen som frågar redan vet mitt svar.
JAA jag är så sjukt cool! Men jag är faktiskt seriös, jag har en sån stark utstrålning.
De är iaf vad jag tycker. Min självkänsla är alltid på topp. Hallå hur många tar en rakapparat och rakar av sig allt hår och älskar de efteråt?
Haha inte många tjejer iaf ;)

När jag blir stor vill jag bli som du!! Har du några tips hur jag kan bli det?
HAHA jag verkligen ÄLSKAR denna frågan :D
Hmm...hur blir man som Mia Tuväng? Känd bland alla kändisar? Har en otroligt stor utstråling? Liver livet som om hon skulle dö imon?
Haha ne...men tro på dig själv! De är de jag kan säga. INGEN verkligen INGEN ska någosin få bestämma över dig!
Även om folk säger att du är den fulaste, fetaste eller kanske äckligaste männsikan på jorden. Så ska du INTE lyssna!
Ge fan i va folk säger och kör ditt eget race! Va precis den DU vill vara!

Hur arg kan du bli på en skala på 1-10?
Haha jaadu.... Jag kan faktiskt tyvärr bli väldigt arg. De brukar oftast sluta med att jag börjar gråta. Inte för att jag är ledsen, utan för min agretion börjar lugna ner sig.
Jag skriker, svär och säger alltid idiot till folk jag blir arg på. Jag har väldigt kort stubin också... Så att göra mig arg är inge kul... Varken för dig eller för mig själv.
Brukar även slå på te.x väggar, dörrar eller fönster... När jag är riktigt arg. Men skrika de är det vanligaste jag gör.
Så på en skala skulle jag säga att när jag blir RIKTIGT arg så är de nog en 11!

Vad är det sjukaste du har gjort??
De är nog att följa mina idoler så slaviskt som jag gör. Iaf idol 2010. De var ju helt GALET 20 tusen spänn, ingen utbildning och inget liv.
Haha men jag är så glad iaf. Att känna dom ganska mkt bättre än alla andra känns så sjuktbra. Att dom uppskattar allt man gör för dom.
Allt jag fått uppleva under loppet av 6 månader är heelt sjukt! Jag har to.m varit i Finland liksom!

Vilket språk läste du i 7:an?(tyska,spanska eller franska)
Haha detta blir ett roligt svar! För jag pluggade engelska ;)

Hade du bra betyg när du gick ut gymnasiet?
Ja, jag gick ut tvåan med 6 st VG och resten G. De är väldigt mkt för att vara mig.
Jag skulle fått ett MVG också...Men jag hade missat en uppgift så de blev ett starkt VG.
Jag är väldigt glad över det. Jag hatar skolan....finns inget tråkigare. Plugga är något jag aldrig gör.

Varför älskar du att stå på en scen? (Jag hade blivit asnervös och skitskraj. Vågar knappt prata inför klassen...)
Jag älskar att få uppmärksamhet. Är helt galen i det. Kanske är de därför jag gillar att följa många kända personer?
De finns inget mer underbart än att märka på sina idoler att dom lagt märke till en och vet vem man är, vad man heter osv.
Jag vet hur du känner dig. Jag har haft precis samma problem, när jag var yngre. Nu vet jag inte hur gammal du är.
Men jag kan lova dig att man blir mer och mer mogen ju äldre man blir och vågar ta för sig mer då :)

Vad är din högsta dröm?!
Att bli artist.
Hade gjort vad som helst för att kunna få stå på en scen och förmedla känslor och beröra andra människor.

Vilket är ditt motto i livet?
Jag har faktiskt 2 stycken :)
Keep on rollin like no tomorrow & Var alltid den DU vill vara!

Röker, snusar eller dricker du?
Jag försöker verkligen hålla mig borta från allt det där.
Kan dricka alkoholhaltig cider ibland, men de är inget farligt i det.
Har verkligen druckit för mkt i mitt liv. Att jag är rädd för baksmällan dan efter.
Jag tycker att det är bra att man mår dåligt dan efter, för då vet man hur det är.
Men efter att jag druckit nästan ett helt hel rör själv och allt blev svart att jag inte kommer ihåg något.
Och dan efter spy miljoner gånger och må svindåligt i 53 timmar utan varken vatten eller mat, bestämde jag att jag aldrig skulle dricka ren sprit igen.
Efter den dan tål jag knappt sprit längre. Mår illa bara av lukten.
Jag säger inte att jag är nykterist, men jag gillar inte alkohol.
Röking och snus har jag testat men ne...man slösar bort massor av pengar, och man får sämre immunförsvar och blir sjuk hela tin om man röker...

Berätta om ditt liv...Hände det något speciellt? Jag vill veta din bakgrund :)
Oj, min bakgrund..? Barndom? Detta lär bli ett lååångt svar, men jag ska försöka!
Jag föddes i Värnamo den 8 september 1992.
 
Mina föräldrar och min storebror Pär, bodde i en villa i Klevshult som ligger några mil utanför.
Där spenderade jag mina 7 första år i livet. Jag hade jättebra vänner och allt gled på som det skulle.
Min absolut bästa vän var Micke, vi gjorde allt tsm. Verkligen allt.
När jag flyttade till Kalmar 1999, så tappade vi kontakten helt. Vi pratade aldrig mer med varandra.
Efter 6 år, sa jag till mamma att vi skulle åka och våldgästa honom.
Mamma gick med på det, och dom 6 åren känns som 2 dar.
Vi kände varandra fortfarande, och idag har jag inte en aning om vad jag skulle göra utan honom vid min sida. Han är min bästa vän och kommer alltid att vara det!
 
Min flytt till Kalmar var de värsta som kunde hänt. Iaf skolan jag gick på. Vasaskolan. Jävla skit skola!
Om de är någon som läser som har ett barn...Gör barnet en tjänst och välj INTE vasaskolan!
Mobbing, mobbning och ännu mer mobbning.
Klart att de var jag som blev utsatt också, eftersom jag var annorlunda.
Klart att jag hade "vänner" att hänga med. Men inte direkt några äkta vänner.
Denna tjejen på bilden. Tilda. Hon var nog så nära en äkta vän man kunde komma.
Jag är otroligt glad över att jag hade henne.
Även om vi bråkade nästan hela tin... (Sjuktcoolt hår jag har btw)

Carro när hon började i min klass i 9an, så bestämde jag de att hon ska bli min vän!
Och jag var den första som började prata med henne.
På något konstigt sätt hade vi så himla mkt gemensamt. De var som om Gud ville hjälpa mig.
(Äkta leende!)

Mitt nionde år på vasa kan man säga var de bästa.
Folk började bli mer mogna, och jag slutade se ut som ett stortemo.
Här har ni lite bilder på hur jag såg ut i 8an och halva 9an.
                   
När jag äntligen fick sluta 9an så var jag så jäkla glad. Äntligen kommer jag bort från helvetet!
Under den tiden jag gick i högstadiet, förutom all mobbning så dör min farmor, min bror flyttar och pappa lämnar familjen.
De va en väligt jobbig period i livet. Visste inte riktigt hur man skulle hantera det.
Eftersom de händer så mkt under pubeteten just då dessutom.
Kunde inte blivit bättre timing med andra ord.
Min räddning i livet var när jag började gymnasiet. Jag kunde äntligen gå vidare!
Där träffade jag även Alex, som blev en riktig hjälp i mitt liv.
Efter att ha gått i samma klass i ca 5 dagar blir vi tsm och vi spenderade över 2 år tsm innan han gjorde slut.
Jag är evigt tacksam för att han fanns där för mig.
Han förändrade mitt liv radikalt och gjorde det till något jag alltid kommer minnas!
Efter att han gjort slut... så grät jag och grät och grät...Tills jag snubblade in på Rebounds låt Not helpless.
Jag lyssnade på den säkert tusen gånger och då bestämde jag mig för att förändra mitt liv.
Äntligen skulle jag själv få bestämma vad jag vill göra.
Och här är jag nu idag. Har aldrig varit lyckligare. Jag har skaffat vänner på egen hand.
Jag vet att dom är dom mest äkta vännerna jag kan hitta. Skulle aldrig byta ut mitt liv mot någonting annat.
Även om alla dom här sakerna som har hänt ger mig mkt ångest, så har dom bara gjort mig till en mkt starkare person.
Kom ihåg. GE ALDRIG UPP!



Klart tog 2 timmar att svara på alla frågor! Men de va verkligen askul att alla frågade mig SÅ mkt! :)
(Ber om ursäkt ifall de har kommit samma frågor två gånger)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0