Melodifestivalen..

Kanske ska skriva lite om Mello.
Jag tycker att de faktiskt aldrig varit så många låtar som varit så bra någonsin.
Okej, det finns ingen vinnar låt som kommer kunna slå när Ukraina vann.
Shiiit va bra den låten är aså. Lyssnar på den fortfarande och den är ca 7 år gammal.
Irlands bidrag var bäst tycker jag. Jag älskar dom tvillingarna. Dom hoppade runt på scenen och gjorde sin grej och de såg ändå proffsigt ut.
De är nog inte så lätt att lyckas med någon sånt tror inte jag.
Sverige kom på en STOLT 3dje plats. De känns ganska sjukt eftersom vi alltid är sist annars typ.
Dessutom låg vi etta väldigt länge.
Träffade ju Geir tidigare idag, och jag sa att om Danny hade gått vidare ist, hade vi inte äns kommit topp 5.
Men Geir trodde inte på mig där aså. Han gillade Dannys låt mer. Om jag ska vara helt ärlig, tycker jag att Dannys låt suger.
Det som gör grejen med låten är att Danny gör den till sin egna. Han lägger till hans personlighet i den och de är då den kommer till liv.
Om de inte hade varit Danny som sjungt den, hade alla tyckt låten va dålig, de vet jag.

Ska jag säga något jag stör mig på så är det att han Christer Björkman inte vet vad musik är.
Han neckar alltid en massa låtar, sen skickar dom in den till ett annat land och vinner.
Aså varför kan inte vi i Sverige välja vilka låtar vi vill ska gå vidare?
Nu vet jag ju inte om de är flera tusen som skickar in sina låtar men ni hänger med.
Då kanske Sverige hade haft en chans att vinna någongång igen...Men tyvärr kommer vi nog aldrig att göra det.
Det som känns skönt de är att jag från allra första början sa att Saades låt va bra och om den går vidare till final så kommer den bli 3a eller 4a.
Hade jag rätt eller? Min pappa trodde inte äns den skulle gå vidare i kvalet.
HALLÅ han fick flest röster av alla!
+ Att även om Danny har fler fans ute i världen, så har Saade blivit så sjukt känd från förra året när han delade ut poäng.
Dock hade jag önkat att de var Manboy och inte Popular han skulle sjungt.
För Manboy har så sjuktmkt bättre.
Nu ska jag sova :) Gonatt!



JAG ÄR KÄR I DOM TVÅ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0